Thursday, September 11, 2008

Aku dan Stok Raya

Sekarang aku sedang mengusahakan 'stok raya'..sebagai bekalan muka surat '12' kesayangan aku..selain pengisian muka surat bertaraf nasional..memandangkan bulan puasa ini ibarat kesemuanya berpuasa, maka susah la nak bikin story..

Perkara ini biasa dituntut setiap tahun lebih-lebih lagi menjelang antara sambutan besar dalam agama Islam ini..setakat ni aada juga yang aku dah dapat..ada 5..kalau ikutkan, kena ada 6, baru kononnya cuti raya diluluskan..kalau tidak jadi sebaliknya..rasanya tahun lepas, sepuluh story aku hantar, langsung pun takde nak bagi kredit..diktator juga bos aku kat KL tu..takpela..kerja makan gaji..siapa bos, dia lebih berkuasa..

Selain itu, ada juga stok raya yang perlu aku perlu kumpulkan..aku ingat la siapa yang duduk di negeri ini memang cukup popular dengan benda-benda macam ni.."nanti balik, tolong beli ni, tolong beli tu, tolong beli di sini, tolong beli di sini, jangan lupa bawa tu, jangan lupa bawa ni.."...antara yang acap kali didengar setiap kali mahu berangkat pulang dari tanah perantauan ini..

Seronok aku nak 'adakan' semua tu..seronok aku tahun ini dapat balik raya..tahun lepas, aku di sini..kali pertama aku beraya di perantauan..aku mahukan perasaan itu..kalau dulu, raya Wurban saja aku berada di perantauan..terasa syahdu dalam hati tanpa siapa yang tahu..aku hanya tersenyum seperti biasa menuruti rentak permainan..yes..i'am the best player..

Aku tengah congak-congak diri aku sendiri..muat tak 'baju' aku nak pakai ni..jangan sebab raya, habis 'besar' atau 'kecil' baju yang aku nak pakai..takpa..yang penting ikhlas..biar orang tak nampak pun takpa..siapa 'orang' nak nilai ikhlas tuh..Tuhan itu adil..Maha Besar..Maha Kaya..Maha Berkuasa..aku doa selamat semuanya..

No comments: