Saturday, September 27, 2008

Aku dan Kepulangan




Setelah bertungkus lumus selama 27 hari aku berkerja dalam Ramadhan ini, tiba masanya aku pulang untuk agenda yang seterusnya..Berhari Raya..nak tunggu hari 'jadi' ni punye lama..punyelah seksa..nasib baik aku tak hitung..biarkan ia berlalu dan tiba di saatnya..

Segala persiapan sudah aku kemaskan..keperluan kerja sudah dilunaskan..apa yang diminta oleh bos-bos aku, sudah siap tersedia..aku berupaya memberi lebih daripada yang diminta..aku jadi suka pula...harap mereka suka dengan hidangan yang ada..

Esok, dalam tengah hari terik, aku akan bertolak pulang..meninggalkan Kota Bharu seketika..menyambut lebaran yang bakal tiba..di Hulu Langat, tanah tercinta....kampung kota berlatarbelakangkan desa..hiruk pikuk itu tenggelam dalam bisikan buananya...tempat darah keringat aku mengalir..peluh nakal aku tersembur laju..aku rindu tanah ini..keramatnya masih tersisip rapi dalam jasad ini..

Hulu Langat..tunggu..aku cabar kau..

2 comments:

AYOB MAMAT said...

hai, berkilat kereta.... macam nak buat tayang, bukan nak raya ... apa pun selamat hali layer

Anonymous said...

ya... HULU LANGAT akan sesak bile anda tiba!!! HAHAHAHAH

xD