Monday, September 22, 2008

Aku dan Raya

Kepala ni dah mula berpinar dengan semua yang kaitan dengan raya..bermula dengan Hari Raya..mula nak fikir persiapan untuk Raya..nak kena ada baju Raya..seluar Raya..kasut Raya..kalau aku sorang, takpe gak..kemudian nak kena fikir pasal kuih Raya..nak jamu orang datang beRaya ke rumah..

Budak-budak yang paling seronok time ni..masing-masing sibuk duk kira duit Raya..peruntukan wang setahun sekali ini pasti ada..wajib tersedia..aku pun tak nak estimates berapa..biasa, pasti perbaih jugak la untuk benda ni..

Aku pun baru lepas prepare kereta untuk Raya..kena servis..check situ, check sana..bawah, atas, dalam, luar..lebat jugak duit keluar...semua nak kena tip top..sebab kereta aku nak jalan elok di jalan Raya..nanti nak tempuh lebuh Raya lagi..semua jalan tu jabatan kerja Raya yang buat..kalau aku tak buat kereta elok-elok, silap hari bulan, kang ada pulak yang jadi hantu Raya..

Ada juga yang tak pening masa-masa nak Raya ni..nak tau apa..lagu Raya la..semua dah sibuk dok main lagu-lagu Raya..seronok wei...banyak lagu favourite aku..hilang semua 'pinar' di atas-atas itu..

3 comments:

Anonymous said...

allo bro, pekabar...tak sabar nak balik raya ye, hehehe
jangan kau bantai bagi anak kau yg bawak dahla ye...

Anonymous said...

oke, sila berhati-hati di jalan raya...
semoga anda sekeluarga selamat tiba
:D

manlukeman said...

tgh kira2 nk blk gak ni...menghitung hari..harap semua slamat..utk kawan2 gak..