Tuesday, August 19, 2008

Aku dan Rekod Olimpik

Gambar ihsan Reuters

Biarpun lambat untuk aku rasa hairan, tapi aku tetap nak hairan jugak..sibuk orang cakap-cakap pasal rekod dunia lebur di Sukan Olimpik 2008..antara yang mendapat perhatian..Usain Bolt dan Yelena Isinbayeva..seorang lari laju, seorang lagi handal lonjak badan pakai galah..

Hairan aku..macam mana dua makhluk ini dapat pecah rekod dalam masa yang singkat..si Isinibayeva ni..asal masuk competition saja, sure pecah rekod..kemuncaknya, semalam pecah rekod sendiri..5.04 meter dengan 5.05 meter...hairan bin ajaib aku..apa benda agak ye dia makan sampai badan dia boleh jadi anjal sangat..

Yang si Usain ni lagi la..dalam nak buat rekod dunia, selamba ala mat rempit je berlari..aku tengok 'live' masa tu, kaki dia macam kanggaroo...panjang..laju...betul ke tu kaki dia...9.69 saat...aku ingat la..kalau betul-betul dia lari, memang lama rekod dia nak pecah..lebih-lebih lagi melihat catatan masa pesaingnya tempat kedua dan ketiga, jauh lebih kebelakang dari catatan terpantasnya..

Tiba-tiba..aku mula terfikir balik entry sebelum ni..Aku dan Pingat Sukan Olimpik...apa la agaknya negara kedua-dua orang sensasi ni nak bagi..


manlukeman: Kalau lah aku tinggi..

2 comments:

ninot said...

hi tom!
keep up d gud work..
teruskan berkarya...

manlukeman said...

tq..tq..tq...