Friday, August 8, 2008

aku dan Tugasan


Antara tugasan yang aku ingat la..sekadar untuk berkongsi...masa ni la..tengok gambar tuh..Tuhan saja yang tau betapa seksa nak kena masuk tempat ni..dah la jauh kat ceruk mana ntah..nak cari punya susah la..tiga kali berulang ke sini, hari berbeza, masa yang lain dan yang pasti aku tak pakai baju yang sama..


Bayangkan..setiap trip aku terpaksa spent masa sehari di tempat ini..balik office dah malam, bos pulak asyik dah siap ke aku buat benda ni..kalau orang tau la ke mana aku pergi, sah tak nak ikut..tapi sebab bos aku yang suruh, aku kena buat jugak..(gila kau nak melawan cakap bos)..


Hari pertama yang paling masak buat aku, sebab nak kena cari tempat ini..aku pergi 3 orang masa tu..berpusing-pusing, macam gasing dah kereta yang bawa aku..aku pun tak kira berapa orang dah kena soal macam polis dengan aku..dengan orang asli pun aku tanya..nasib baik aku paham butir perkataan yang orang asli ni tuturkan..rupa-rupanya..mereka juga mangsa keadaan..lepas aku hulur RM10 sebagai upah kepada 4 budak orang asli sebab jadi model dalam gambar, aku beransur..

Rata pusing lagi, baru la jumpa tempat ini..maka mula aksi aku bersama rakan aku yang tukang mengambil gambar ini..Haa..ada benda menarik aku nak kongsi ketika aku buat benda ni..kebetulan, sedang syok aku membuat tinjauan di samping tukang ambil gambar sedang asyik menekan button ye, ada orang datang sapa kami..."encik ni dari mana, buat apa datang sini, siap ambil gambar," ujar orang itu yang lengkap berjaket hijau. "kami student, dari fakulti Seni Bina Tanah, U.......M...datang sini nak buat tugasan," jawab aku selamba. naik pelik juga orang tu bila dengar jawapan aku..tapi terus aku buat tak paham..aku turun ke gigi air, ambil sampel sebagai bukti, pose gambar..selesai kerja aku, terus aku ajak member dengan driver yang sedang menunggu, cabut...


Esoknya, bila dah publish, melompat orang yang tegur aku semalam call office..hehehhee..berjaya jugak aku bohong sunat..maka, secara automatik aku berkejar semula ke tempat itu tapi kali ni ada authority yang ikut sekali..makan terbongkarlah segala-galanya..dah terang lagi bersuluh..sampai naik ke kerajaan negeri..barula tindakan diambil..tempat ni sekarang dah tutup..


Pada siapa-siapa yang tertanya apa yang aku merepek ni, aku cerita sikit sinopsisnya..mesti ada yang masih ingat ketika Lembah Klang menghadapi krisis air, berbau la, warna kuning la..haa..tempat ini antara puncanya..aku sekadar tolong tinjau je..


ps: aku tak suka mention details, pandai-pandai la korang nak baca..tak nak percaya pun aku tak kisah..

No comments: