Saturday, August 16, 2008

Aku dan Pilihan Raya



Gambar Ihsan (Hafiz Johari - Utusan Malaysia/Kosmo!)


Pertarungan hidup mati...Inilah yang diperkatakan mengenai Pilihan Raya Kecil Permatang Pauh tak lagi ni, 26 Ogos nanti..dua jagoan kampung halaman akan beradu 'tenaga' untuk memastikan parti yang dianuti menang seterusnya sejarah baru tercipta..aku rasa macam nak pergi sana sebab untuk rakam sejarah besar negara ini..


Pastinya, pemerhati-pemerhati poliltik hari ini sudah berkira-kira apakah fakta yang menjadi kayu pengukur untuk menentukan siapa yang berhak menjadi Tuan di bumi keramat ini..lebih-lebih lagi dengan pelbagai isu yang timbul sejak kebelakangan ini..siapa yang bijak, dia tidak akan dipijak..


Tersenyum juga aku ketika mengadap sarapan pagi ini sambil membaca paparan muka depan akhbar..selain cerita kemenangan Chong Wei melangkah ke akhir di Olimpik 2008, pastinya berita ini menarik perhatian orang lain termasuk aku..


Mohd. Saiful Bukhari Azlan mengotakan janjinya untuk bersumpah laknat (mubahalah) mengikut syariat Islam bagi membuktikan kebenaran dakwaan dirinya diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim.


Saya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan dengan nama Allah, saya bersumpah saya telah diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 26 Jun 2008 iaitu pada tarikh tersebut Datuk Seri Anwar Ibrahim telah memasukkan zakarnya ke dalam dubur saya.
"Jika saya berdusta atas pengakuan ini, maka saya berdusta terhadap Allah S.W.T dan sanggup menerima azab, laknat dan kutukan daripada Allah hingga ke kiamat, wallahualam." (petikan daripada akhbar Kosmo!).


Mata juga tertumpu kepada akhbar awal minggu ini apabila kenyataan dikeluarkan oleh seorang makhluk Tuhan mengenai cadangan 10 peratus kouta kemasukan untuk bukan bumiputera ke UiTM..maka, ramailah yang marah akan dengan cadangan yang dianggap tak masuk akal ni..berprotesla mahasiswa UiTM untuk membantah cadangan ini..termasuk beberapa pemimpin-pemimpin negara yang merasakan perkara itu mempunyai agenda yang tersembunyi..


Apa-apa pun, ketika ini, aku merasakan mahu duduk di Permatang Pauh selama 11 hari sehingga hari mengundi..aku nak pergi semua ceramah yang ada..tak kira siapa yang buat, aku cuma nak dengar apa yang berdiri di pentas nanti bercakap...



manlukeman: Aku suka senyum..SAK gelar aku 'Smiling Face Kumpulan Utusan'

No comments: